Pojdi na vsebino

Tesla lansira robotaksije in odpira tekmo z Waymom

Taksiji v NewYorku 27.6.2025

Tesla je zagnala preizkus samovozečih taksijev v Austinu in s tem izzvala vodilnega konkurenta Waymo. Gre za pomemben korak v razvoju avtonomnih vozil, trg že kaže pozitivne odzive.

Prvi preizkus robotaksijev v Austinu

V nedeljo, 22. junija, je ameriško podjetje Tesla končno zagnalo dolgo obljubljano storitev avtonomnih robotaksijev, torej taksijev brez voznika – toda ne na način, kot bi si ga želel marsikateri nepotrpežljiv vlagatelj. Zgolj za omejeno skupino preizkuševalcev, v kateri so bili predvsem do Tesle naklonjeni vplivneži, so omogočili uporabo samovozečih taksijev. Vožnje so omejili na manjši del mesta Austin v Teksasu, pri čemer je na sovoznikovem sedežu sedel zaposleni, ki je spremljal varnost vožnje. Poleg tega so se vozila izogibala prometnim križiščem in slabemu vremenu.

Z zagonom nekje med 10 in 20 samovozečih vozil modela Y se je Tesla postavila ob bok konkurentu Waymo, hčerinskemu podjetju Googlove matične družbe Alphabet, ki svoje storitve v teksaški prestolnici ponuja od marca. Waymo se sicer naglo širi, poleg Austina ima operativno floto svojih robotaksijev tudi v štirih drugih večjih ameriških mestih, in sicer v San Franciscu, Phoenixu, Los Angelesu in po novem tudi v Atlanti. Do prejšnjega meseca naj bi izvedli že več kot 10 milijonov prevozov, skupaj pa imajo na voljo preko 1500 vozil ter partnerstvo z Uberjem. Na Kitajskem imajo podjetja WeRide, Pony.ai in Baidujev Apollo Go prav tako že operativne flote avtonomnih taksijev. V Tesli še niso napovedali, kdaj naj bi bili njihovi robotaksiji na voljo za splošno javnost.

Varnostni pomisleki in regulatorne ovire

Kljub temu, da je otvoritev povzročila rast delnice Tesle za več kot 8 odstotkov v naslednjem trgovalnem dnevu, pa ta ni bila povsem rožnata. Ameriški regulatorji za varnost v prometu že preiskujejo različne posnetke, objavljene na družbenih omrežjih, na katerih je moč opaziti kršitve cestnoprometnih predpisov in na trenutke tudi kaotično vožnjo robotaksijev, ter zagotavljajo, da bodo sprejeli morebitne nujne ukrepe za zaščito varnosti na cestah.

Posledično se pojavljajo dvomi v pripravljenost Tesle na dejanski zagon storitve za javnost. Zdi se, da si je Waymo pridelal kar nekaj prednosti, toda v Tesli trdijo, da imajo v svojo korist cenejšo tehnologijo ter lažjo prilagodljivost flote za širšo uporabo. Izvršni direktor Elon Musk se je v objavi na omrežju X prav tako posmehoval okornemu izgledu Waymovih vozil zaradi naprednejših LiDAR senzorjev in radarjev, ki jih Tesla ne uporablja. Številni strokovnjaki s področja avtonomnih vozil sicer menijo, da je Waymov pristop varnejši in učinkovitejši.

Tržna priložnost in prihodnost robotaksijev

Musk ima sicer kot vedno visokoleteče cilje, aprila je obljubil, da bo v drugi polovici leta 2026 na cestah na milijone Teslinih samovozečih avtomobilov. Prednost Tesle bi lahko bila tudi v tem, da bi se s posodobitvijo programske opreme večino Teslinih vozil lahko spremenilo v robotaksije, ki bi opravljali storitev, ko lastnik avtomobila ne bi potreboval.

Bitko za tržni delež v segmentu samovozečih taksijev oziroma samovozečih vozil nasploh bo zanimivo spremljati še naprej, saj je prisoten ogromen potencial rasti. Na trgu največ pozornosti trenutno pobira Tesla, tudi njeno vrednotenje je bistveno višje kot Waymovo. Velik del tega vrednotenja, ki znaša več kot bilijon ameriških dolarjev, prihaja iz upov o uspehu na tem področju. Če bodo res uspeli pobrati največji kos pogače, ali pa bo do njega prišel Waymo oziroma nekdo drug, pa bo pokazal čas. Trg trenutno stavi na Teslo.

 

Gibanje cene delnice Tesle v zadnjem letu

Investirajte v tehnologijo prihodnosti

Tudi vi lahko investirate v trg avtonomnih vozil in Teslo. Kako? Prijavite se na brezplačen posvet z našimi finančnimi strokovnjaki, kjer boste skupaj pripravili varčevalni načrt v skladu z vašimi finančnimi cilji.